Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
“Un an din viaţă” – unul dintre filmele cu cele mai bune recenzii din partea criticilor
Duminică, 23 Martie 2014
La "Filmul de artă” de la TVR 2, luni, 24 martie, de la ora 23.10.

La Filmul de artă”de la TVR 2, luni, 24 martie, de la ora 23.10

În această săptămână TVR 2 a programat o producţie cinematografică cu ceva mai puţine trofee în palmares, dar care reuşeşte, în mod surprinzător, să întrunească aprecieri extrem de pozitive din partea criticilor de specialitate.

Este vorba de filmul Un an din viaţă (ANOTHER YEAR – producţie Marea Britanie din anul 2010), în regia lui: Mike Leigh, cu: Jim Broadbent şi Ruth Sheen în rolurile principale.

Este povestea lui Tom şi Gerri Hepple, un cuplu de englezi obişnuiţi, care îşi preţuiesc armonia conjugală chiar şi după mulţi ani de căsnicie. De-a lungul a patru anotimpuri, soţii Hepple sunt înconjuraţi de prieteni, colegi sau rude pentru care fie depresia, fie blazarea a devenit un mod de viaţă, dar experienţa nefericirii altora nu le schimbă atitudinea pozitivă.

Un an din viaţă a fost decernat cu Premiul Juriului Ecumenic la Festivalul de la Cannes în 2010, a fost nominalizat premiile Oscar 2011 pentru cel mai bun scenariu şi a primit Premiul Asociaţiei Criticilor din Londra pentru cea mai bună actriţă (Lesley Manville)

Wendy Ide de la The Times a scris despre Un an din viaţă că este „dezarmant de uman”,  Xan Brooks de la The Guardian îl consideră „o adevărată delectare”, iar Geoffrey Macnab de la The Independent a declarat că filmul este „un studiu de maximă acuitate despre oamenii nefericiţi, care doresc cu disperare să dea un sens vieţilor lor”.

• 13:30
    Zile cu stil
    Redactor Cristina Moiseiu Radulescu
  • 14:00
    Documentar 360°-GEO
    * Triburile indiene din Canada (Canada, menace sur la terre des indiens, Franţa-Germania,2014) Realizator: Felix Thiemer Cele şase triburi indiene rămase din naţiunea Tsilqhot’in din Canada încearcă să combată comercializarea şi exploatarea pământurilor lor. De peste 20 de ani, se poartă o bătălie juridică cu Coroana Britanică pentru a li se recunoaşte revendicările teritoriale. Şeful Roger William, reprezentant al tuturor triburilor indiene implicate, este principalul reclamant în acest dosar-care este cel mai important din jurisprudenţa indiană. Se aşteaptă decizia Curţii Supreme a Canadei din Ottawa. Redactor: Adriana Vulpe
  • 15:00
    Primăverii
    Serial * Primăverii redifuzare Sezon 1 Episodul12 Cu:Maia Morgenstern, Diana Cavallioti , Dragoş Huluba , Alex Conovaru şi Corina Dănila. Regizor : Laurenţiu Maronese Scenariul : Octavian Strunilă Producator tv : Ştefan Stănescu
  • 15:30
    Documentar
    China, gust şi savoare (A BITE OF CHINA-China, 2014) sezonul 2, Episodul 7 Regia: Chen Xiaoqing Povestitor: Simon Chilvers Documentar. O explorare culinară, geografică şi culturală a Chinei, care introduce telespectatorul în secretele gastronomiei chineze. O prezentare plină de culoare a diverselor tradiţii din China, Hong Kong şi Taiwan, care îmbină vechiul şi noul, trecutul istoric şi modernitatea, bogăţiile naturii şi tehnicile inventate de om. Redactor: Anca Radu *AUDIENŢĂ GENERALĂ (AG)
  • 16:30
    Cele şase surori
    Serial * Cele şase surori (SEIS HERMANAS-Spania, 2015-2017) Sezonul 2. Episodul 4 Cu: Celia Freijeiro, María Castro, Mariona Tena, Marta Larralde, Candela Serrat, Carla Díaz *Dramă . Redactor Maria Barandiaran
  • 17:30
    Iarna amintirilor
    *Divertisment (Arhiva TVR) Redactor Adina Toderaşcu
  • 18:45
    E vremea ta!
    Prezintă Cristina Soare E vremea ta să primești date despre timpul probabil, climă, mediu și alte domenii conexe. Vei afla informații de la specialiști, curiozități, sfaturi utile și previziuni astrologice și vei ști cum îți influențează viața starea vremii. Redactori Cristina Dănilă, Cristina Spiru, Adrian Bănuţă, Laurenţiu Mandu, Cătălin Heson Producători Camelia Boştină şi Raluca Brumariu
  • 19:00
    Telejurnal TVR2
    Transmisiune directă
  • 19:45
    Sport
    Transmisiune directă
  • 20:10
    Fraţi de sânge
    Telecinemateca * (I GUAPPI-Italia, 1974) 126’ Prezentare Radu F. Alexandru 5’ Regia: Pasquale Squitieri Cu: Claudia Cardinale, Franco Nero, Fabio Testi Dramă . În Napoli, la sfârşitul secolului XIX, Nicola Bellizzi visează să devină avocat. Pentru că a crescut orfan şi cunoaşte viaţa pe străzi, el încearcă să se ţină departe de necazuri, dar intră inevitabil în conflict cu şeful mafiei locale, Don Gaetano. Acesta se convinge, însă, că Nicola e un băiat inteligent şi ambiţios şi îl ia sub protecţia sa. Ca să-şi poată atinge idealul de justiţie, tânărul avocat aspirant se trezeşte legat pe veci de lumea tulbure a criminalităţii. Redactor: Anca Radu
  • 22:30
    Caracatita
    (LA PIOVRA-Italia, Franţa, Germania, 1984-2001) Sezonul 7.Episodul 12 ULT Regia: Luigi Perelli Cu: Patricia Millardet, Raoul Bova, Florinda Bolkan, Ennio Fantastichini, Remo Girone *Dramă . Redactor Cristina Crăciun
  • 23:35
    În numele legii
    Serial * (LINE OF DUTY-Marea Britanie, 2012-2017) Sezonul 2-Episodul 2 Cu: Martin Comston, Vicky McClure, Adrian Dunbar, Thandie Newton Poliţist . Detectivii Steve Arnott şi Kate Fleming sunt membrii unei brigăzi speciale a poliţiei britanice: AC-12, o unitate de elită, a cărei misiune este lupta anticorupţie. Coordonată de inspectorul-şef Ted Hastings, unitatea investighează infracţiuni majore şi cazuri de corupţie în interiorul poliţiei, punându-i pe detectivi în situaţia dificilă de a-şi ancheta propriii colegi. Redactor: Anca Radu
  • 00:45
    Fraţi de sânge
    Telecinemateca * (I GUAPPI-Italia, 1974) 126’ Prezentare Radu F. Alexandru 5’ Regia: Pasquale Squitieri Cu: Claudia Cardinale, Franco Nero, Fabio Testi Dramă . Redactor: Anca Radu