Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
“Un an din viaţă” – unul dintre filmele cu cele mai bune recenzii din partea criticilor
Duminică, 23 Martie 2014
La "Filmul de artă” de la TVR 2, luni, 24 martie, de la ora 23.10.

La Filmul de artă”de la TVR 2, luni, 24 martie, de la ora 23.10

În această săptămână TVR 2 a programat o producţie cinematografică cu ceva mai puţine trofee în palmares, dar care reuşeşte, în mod surprinzător, să întrunească aprecieri extrem de pozitive din partea criticilor de specialitate.

Este vorba de filmul Un an din viaţă (ANOTHER YEAR – producţie Marea Britanie din anul 2010), în regia lui: Mike Leigh, cu: Jim Broadbent şi Ruth Sheen în rolurile principale.

Este povestea lui Tom şi Gerri Hepple, un cuplu de englezi obişnuiţi, care îşi preţuiesc armonia conjugală chiar şi după mulţi ani de căsnicie. De-a lungul a patru anotimpuri, soţii Hepple sunt înconjuraţi de prieteni, colegi sau rude pentru care fie depresia, fie blazarea a devenit un mod de viaţă, dar experienţa nefericirii altora nu le schimbă atitudinea pozitivă.

Un an din viaţă a fost decernat cu Premiul Juriului Ecumenic la Festivalul de la Cannes în 2010, a fost nominalizat premiile Oscar 2011 pentru cel mai bun scenariu şi a primit Premiul Asociaţiei Criticilor din Londra pentru cea mai bună actriţă (Lesley Manville)

Wendy Ide de la The Times a scris despre Un an din viaţă că este „dezarmant de uman”,  Xan Brooks de la The Guardian îl consideră „o adevărată delectare”, iar Geoffrey Macnab de la The Independent a declarat că filmul este „un studiu de maximă acuitate despre oamenii nefericiţi, care doresc cu disperare să dea un sens vieţilor lor”.

• 19:30
    Campionatul European U-21, 2019 -Serbia-Austria
    Fotbal* Producator: Valentina Stelescu Comentator: Dragoş Bocanaciu Rezerve: din mapa de rezerve permanentă. Transmisiune directă Italia-Trieste
  • 21:30
    Cea mai frumoasă vară
    Film * (SECRET SUMMER-SUA, 2016) Regia: Rick Bota Cu: Lindsey Shaw, Derek Theler, Rachel Ticotin Comedie romantică . Rachel, evaluator imobiliar, ajunge într-un orăşel californian, unde compania ei intenţionează să cumpere o bibliotecă şi să construiască un spa pe terenul respectiv. Printre localnicii care vor să salveze vechea instituţie se numără doamna Archer, bibliotecara, şi tânărul scriitor Jake, iar Rachel va afla în curând cât de importante sunt cărţile şi biblioteca pentru micuţa comunitate. Redactor: Bogdan Stanescu
  • 23:10
    Caracatiţa
    Serial * (LA PIOVRA-Italia 1984-2001) Sezon 3, episod 1 Regia: Florestano Vancini Cu: Michele Placido, Florinda Bolkan, Martin Balsam, Francois Perrier, Nicole Jamet Dramă. Marcat de moartea soţiei şi a fiicei lui, amândouă victime ale Mafiei, comisarul Corrado Cattani trăieşte în izolare, dezamăgit că mărturia lui de la procesul capilor mafioţi nu s-a soldat decât cu pedepse uşoare acordate acestora. Întâlnirea cu Bert Di Donato, agent american de la Departamentul de Combatere a Drogurilor, îl determină să-şi reia lupta împotriva crimei organizate. Cattani se transferă la Milano şi începe să investigheze afacerile dubioase ale Băncii Antinari. Prin Giulia Antinari-ziaristă, nepoata proprietarului băncii, dar neimplicată în afacerile murdare ale familiei-comisarul face cunoştinţă cu personaje de vază ale lumii bancare şi descoperă, în mod inevitabil, legăturile lor cu Cupola, Mafia siciliană. Rolul de moştenitoare al Giuliei şi relaţia ei cu Cattani devin problematice, mai ales pentru abilul Tano Cariddi, mâna dreaptă a bătrânului Antinari şi membru de bază al Cupolei. Redactor: Cristina Crăciun
  • 00:25
    Filmul de artă
    Cursa (DRIVE-SUA, 2011) 96’ Prezintă Laurenţiu Damian 5’ Producător Liliana Chiţescu Regia: Nicolas Winding Refn Cu: Ryan Gosling, Carey Mulligan, Bryan Cranston *Premiul pentru regie şi nominalizare la Palme d'Or-Festivalul de la Cannes *Nominalizare la premiul Oscar pentru montaj de sunet *Nominalizare la Globul de Aur pentru actor in rol secundar *Nominalizare la premiul Cesar pt cel mai bun film străin Film de acţiune .
  • 02:10
    Regina jocului
    Film * (A LITTLE GAME-SUA, 2014) Regia: Evan Oppenheimer Cu: Makenna Ballard, F. Murray Abraham, Olympia Dukakis, Janeane Garofalo Dramă, family . Redactor: Adriana Vulpe
  • 03:40
    Telejurnal TVR2
  • 04:00
    Caracatiţa
    Serial * Caracatiţa (LA PIOVRA-Italia 1984-2001) Sezon 3, episod 1 Regia: Florestano Vancini Cu: Michele Placido, Florinda Bolkan, Martin Balsam, Francois Perrier, Nicole Jamet Dramă . Redactor: Cristina Crăciun
  • 05:05
    Natură şi aventură
    Realizatori Dan Păvăloiu, Dan Curean, Radu Puşcaş (TVR Cluj-Napoca)