Sâmbătă, 10 decembrie, de la ora 12.30, la TVR 2, echipa „Cap Compas" ne-a propus o călătorie la München, important centru cultural și artistic al Germaniei.
Începem o călătorie în capitala Bavariei într-o notă diferită de tiparul în care grupuri organizate se adună în câte un autocar și purced la descifrarea orașului într-un city break.
Îmbinarea tradițiilor cu modernitatea conferă unui proverb bavarez amprenta autenticității acestei regiuni în care simbioza între a fi înrădăcinat de autenticul local se compune în asocieri cu vectorii tehnologiei și ai bunăstării identificabile în numeroase cazuri prin numele unui oraș faimos …München.
În cele din urmă turismul înseamnă în primul rând cunoaștere reciprocă.
Oaspetele ajunge să aprecieze nu doar locuri, oameni și atitudini, ci și mecanisme prin care i se facilitează vacanța sau călătoria de plăcere.
Turismul modern își compune unele derivate prin implicare directă a turistului care devine, de multe ori, partener al instituțiilor specializate.
În Germania, Consiliul Național de Turism are responsabilitatea de a conlucra cu industria germană de profil, cu parteneri din sectorul privat și cu asociații comerciale pentru a dezvolta strategii și campanii de marketing în vederea promovării unei imaginea reale a Germaniei, ca destinație turistică, iar aceste aspecte sunt palpabile la fiecare pas.
Toate trenurile InterCity și InterCity Express ale Deutsche Bahn circulă cu energie electrică verde.
München este apreciat pentru multe lucruri, de la basme și muzică clasică până la automobile și bere, de la monumente și muzee până la infrastructura impecabilă, de la oameni mereu atenți cu ceea ce se întâmplă în proximitate și până la respect față de natură.
Aici, a fi turist înseamnă să fii responsabil pentru viitor.
Una dintre cele mai fascinante întâlniri este aceea în care vezi cum oamenii își desfășoară activitățile curente așezând drob de pasiune în oricare gest, care devine o verigă dintr-o celebrare continuă a vieții.
Conform celor mai recente sondaje realizate de experți în industria ospitalității, proporția managerilor care evaluează Germania drept o destinație durabilă a crescut de la 67% în primul trimestru al anului 2022, la 76% în trimestrul al treilea, promovând în mod specific Germania ca o destinație sigură și integrată într-un ansamblu sustenabil din toate perspectivele. München s-a reconstruit prin angajarea trecutului său. Orașul decupează inovația din tradițiile sale cele mai înrădăcinate și este cotat în top 10 în clasamentului global al calității vieții, dezvoltarea tehnologiei, dar și menținerea moștenirilor tradiționale.
Istoria aleargă spre a întâmpina prezentul și a-i da de știre că nimic nou sub soare nu este, că toate s-au mai văzut și s-au mai auzit.
Elena Dinu
Jurnalist
https://www.instagram.com/cap.compas.travel/
http://tvr2.tvr.ro/emisiuni/cap-compas_4956.html
https://www.youtube.com/playlist
https://www.facebook.com/Elena.Dinu.TVR/